DYLEMATY! Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze!

branson1

Z pewnością jest to zupełnie inna perspektywa gdy patrzymy na zespoły w korporacji czy działy w wielkich organizacjach w porównaniu z zespołami w małych firmach. Budżety rozwojowo-szkoleniowe w sektorze MŚP to raczej rzadkość lub przykra konieczność. To znaczący wydatek w całych finansach firmy. Jednak czy stać właśnie te małe firmy na to by nie dbać o swoich pracowników – o ich kwalifikacje, prace w zespole, komunikację oraz jakość świadczonych usług. To z pewnością trudny wybór dla niejednego przedsiębiorcy, ale decyzja którą w pewnym momencie trzeba będzie podjąć. Nikogo nie stać na to by Klienci byli niezadowoleni albo odchodzili. Firma musi się rozwijać, ale by mogła potrzebuje zgranego i kompetentnego zespołu, który zabezpieczy najważniejsze obszary działalności. Dla Jakości! Dla Klientów!

Zawsze jest cos do poprawy, zawsze jest nad czymś pracować i musimy o tym wiedzieć, że nigdy nie jesteśmy idealni ani wszechwiedzący!

O tym jak kilkunastoosobowa firma rozpoczęła proces szkolenia i rozwoju!

Kwalifikacje to podstawa a inwestycja w kwalifikacje pracowników to dobra inwestycja i z odpowiednim wskaźnikiem ROI. Przepisy, rozwiązania, dostępne narzędzia, automatyzacja i informatyzacja – nawet nie trzeba mówić jak szybko w tym obszarze świat się zmienia. Chcemy nadążyć musimy się uczyć i zachęcać do nauki swoich pracowników. Kto jak nie oni będą z szefem iść ramię w ramię i świadczyć usługi na jak najlepszym poziomie – MY!

Kiedy mamy wiedzę to zacznijmy myśleć też szerzej!

Zgrany, świadomy, pewny siebie i zmobilizowany zespół, który nie ma problemów z relacjami i komunikacją przeniesie dobre praktyki do świadczonych usług i pokarze na zewnątrz co potrafi ku satysfakcji i poczuciu pewności Klientów. To nie jest tak, że sprzedaje tylko handlowiec i szef. Najważniejsza sprzedaż odbywa się na styku Klienta i osób z nim bezpośrednio współpracujących. To w tym miejscu powstają polecenia i rekomendacje. Potęga marketingu szeptanego. Nie możemy sobie pozwolić, na tak konkurencyjnym rynku, na utratę tak ważnego narzędzia sprzedaży. Przez jakość do sukcesu!

Przyszedł czas nauki i rozwoju.

Tylko od czego zacząć? Czego nam brakuje? W jakich obszarach mamy braki a w jakich silne strony? Tyle pytań i żadnych odpowiedzi, a zatem potrzebna diagnoza. Potrzebny punkt zaczepienia. Z pomocą przyszły dwie niesamowite Kobiety Dorota i Barbara z WYDAWNICTWO PORADNIA K– rozmowa, analiza i pierwszy krok. Na początek szkolenie tylko dla kilkunastoosobowego zespołu pracowników w zakresie pracy w zespole, pracy z Klientem, komunikacji i asertywności. Potem raport i ważna informacja zwrotna czyli co dalej i nad czym pracować.

Kolejny krok to FRIS – dlaczego?

Będąc jedną z finalistek TOP MANAGER HR/KADR otrzymaliśmy możliwość wzięcia udziału w badaniu i warsztatach FRIS. Wynik mnie zaskoczył (choć zgadzam sie z nim w 100%) i umożliwił mi zrozumienie mojego działania w biznesie – styl myślenia, działania oraz komunikacji – moje mocne strony i ograniczenia. Jestem WIZJONEREM GRACZEM (zawodnikiem) i … skoro planujemy tworzyć silną biznesową grupę, jako Managerowie musimy zbadać siebie oraz zespół – kim jesteśmy, jak działamy i jak się komunikujemy oraz czy zabezpieczamy wszystkie kompetencje czy jednak musimy uzupełnić braki, a jeżeli tak to na jakim poziomie i w jakich obszarach.

Warsztaty poprowadziła Monika Dawid-Sawicka z DVPOINT. Kilkunastoosobowy zespół i 4 współwłaścicieli. FRIS przebadał nam styl myślenia i działania by na warsztatach skonfrontować to z nasza wiedzą i doświadczeniami. Były chwile zaskoczenia i pełnej świadomości wyników. A na koniec podsumowanie – ŚWIETNY ZESPÓŁ! DAMY RADĘ! WIEMY NAD CZYM PRACOWAĆ!

Kiedy pracowaliśmy nad procesami (grupa pracowników i grupa właścicieli/managerów) wykorzystując dane z badania wyszły nam następujące wyniki:

Z 4 obszarów – IDEE, STRUKTURY, FAKTY i RELACJE grupie managerów wyszło:

img_2335

Jesteśmy wizjonerami, kreujemy i dajemy pomysły zarażając innych do działania, motywujemy i doceniamy oraz realizujemy zadania – do celu, do wykonania. Niestety nie zapewniamy obszaru wykonania i relacji czyli kluczowych części procesu by nasze przedsięwzięcie szło dynamicznie do przodu i generowało wartość dodaną. Tu jednak przychodzi nam z pomocą zespół, który po nałożeniu swoich kompetencji idealnie zabezpiecza nam obszary, w których managerowie maja deficyty – wykonanie, analiza, procesy, procedury a co najważniejsze relacje i serducho organizacji.

fullsizerender1

Co z tego wynika – mamy silną firmę i odpowiednio zorganizowaną. Jesteśmy dopasowani kompetencjami, które dają nam możliwość dalszego rozwoju, ale … poznaliśmy też nasze deficyty nad którymi teraz musimy popracować i zdecydowanie wyeliminować:

  • KOMUNIKACJA – do Klientów – wiedząc jednak o jakie kwestie chodzi, z uwzględnieniem komunikacji konkretnych osób w zespole wiemy jak sobie z tym radzić i jak się uczyć by nadrobić te zaległości.
  • KOMUNIKACJA – wewnętrzna – Jak managerowie maja komunikować w dół swoje niesamowite pomysły? Jak je realizować z zespołem by mogli nadążyć i przy okazji nie zaniedbać Klientów? Jak mają nam komunikować swoje pomysły i potrzeby by zabieganym managerom, wizjonerom to nie umknęło? Jak mówić do kadry zarządzającej by usłyszeli i wykonali?
  • PROCEDURY – Kadra zarządzająca nie jest stworzona do Struktur Korporacyjnych, nie lubimy tego i nie potrafimy się w takim otoczeniu odnaleźć. Zespół tez nie, ale dla świadczenia poprawnych i jakościowych usług niezbędne są procedury w określonych procesach i komunikacji. W związku z tym procedury wychodzą oddolnie, od zespołu w określonych obszarach bez ustawiania sztywnych i konkretnych ram odgórnie na organizację. Takie działanie przyniesie efekty a nie odwrotnie.

Tylko dwa obszary do skorygowania, ale jak ważne! Tylko dwa obszary, z których może i zdawaliśmy sobie sprawę, ale dopiero ich przepracowanie umożliwiło nam zobaczyć przyczyny i skutki.

 

Działamy!

Dziękujemy naszym Klientom za konstruktywna krytykę, że dostrzegli nasza wartość oraz właściwość dostarczanych przez nas rozwiązań i usług. Dziękujemy, że zawsze otwarcie nam komunikują problemy i niedociągnięcia, dzięki czemu możemy je korygować.

Dziękujemy naszemu zespołowi! Za całokształt! :-)

Artykuł z bloga Świat Kadr www.swiatkadr.pl

1 thought on “DYLEMATY! Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze!

  1. Wlasnie w biznesach dostepna stanowi znaczna doza produktów zdalnie sterowanych. Wsród najslynniejszych sposród nich warto przytoczyc roboty, samochody, samoloty i jednostki. Czym – oprócz ukladu równiez zwyczaju leczenia – klóca sie do siebie wspomniane modele? Róznica pomiedzy danymi modelami powstaje z zaawansowania technicznego takze ilosci detali.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *